X
تبلیغات
همه چیز درباره ماشین - نی سان 350z
عکس و مقاله
 نی سان 350z

تهران میزبان نیسان 350z ...!!!

 

 

نیسان، نامی که شاید هزاران بار شنیده باشید و به گوشتان آشنا باشد این کمپانی شهیر در ایتدا یک کارخانه ای کوچک بود که با شراکت یاماها تولیدات خود را عرضه می کرد در سال 1960 مدیر اجرایی نیسان دستوری مبنی بر تولید اتومبیلی متفاوت و پر شتاب را صادر کرد

 

بعد از این جریانات اولین کار اسپرت یاماها و نیسان در سال 1964 رونمایی شد که این اتومبیل همان رویاهای مدیر اجرایی شرکت بود این محصول نوپا مجهز به یک موتور 2 DOHC به حجم 2000 سی سی ساخت کمپانی یاماها بود حالا به حرف Z می رسیم فلسفه این حرف که آخرین حرف الفبای انگلیسی می باشد چیست؟! مدل های Z ساخت نیسان موتورز می باشند که اولین آنها در سال 1969 با نام داتسون 240 z به بازار آمد

 

کلاس Z نیسان رفته رفته طرفداران بیشتری را به خود جلب کرد و تا به امروز بعد از عرضه کردن 6 نسل نزدیک به 2 میلیون دستگاه از آنها به فروش رفته است این آمار برای یک خودروی اسپرت مانند نیسان Z بسیار عدد جالبیست

 

صحبت ما بر سر نسل پنجم نیسان Z می باشد که تابستان سال 2002 میلادی رونمایی شد که در ابتدا به یک موتور 6 سیلندر با کد VQ35DE مجهز بود که این پیشرانه 287 bhp داشت سال 2005 قدرت موتور این خودرو به 300 bhp و  353 نیوتن متر رسید و در سال 2007 قدرت موتور به 306 اسب بخار رسید  

 

نیسان 350 سال 2005 در دو تیپ با دو مدل مختلف جعبه دنده عرضه می شد که اولی 6 دنده دستی بود و دومی آنها 5 دنده اتوماتیک که نسبت به دنده های دستی هم 13 bhp کمتر بود   

 

حال نوبت بررسی اتومبیل مورد نظر ماست که یک نیسان 350 z مدل 2007 می باشد زمانی که به نیسان 350z می نگرید زیبایی و کوچک بودن اتومبیل توجه شما را جلب می کند، اتومبیلی که طراحی هوشمندانه ای را دارد و پر از خطوط منحنی می باشد یکی دیگر از جذابیت های این اتومبیل همان پهنای آن در عین کوچکی و چراغ های ایستاده اش که مجهز به پرتو زنون و لنز می باشد که زیبایی را در شب برای این ژاپنی مغرور رقم می زند

 

سپر عضلانی با RAM AIR کشیده و راهنماهای ایستاده جلوه ای دیگر به این اثر هنری بخشیده است، درب موتور کمی برآمده می باشد و آن هم به دلیل بالاتر بودن موتور و حالت قرار گیری اش می باشد

 

این نیسان زیبا یک طراحی کاملا متفاوت از هم مدل های خود عرصه را برای آنها تنگ کرده است قسمت عقب اتومبیل که درون سپر عقب حجیم آن راهنماهای Z را می بینیم و کمی بالاتر چراغ عقب های کشیده مجهز به LED این اتومبیل جلوه ی زیبای این اتومبیل را زیبا تر می کند

 

درب اتومبیل را به وسیله دستگیره بسیار زیبا و عمودی این اتومبیل باز می کنیم ابتدا نشان Z بر روی رکاب و بعد از آن صندلی های ریسینگ با پوشش چرم نارنجی در انتظار شماست نشان Z را بر روی فرمان چرمین اتومبیل هم می بینید

 

داخل این اتومبیل برای شما از یک اتومبیل اسپرت خیابانی سخن می گوید تلفیق آلومینیوم و چرم و البته در بعضی از جاخا پلاستیک فشرده یک حس هیجانی را در شما زنده می کند گیج های زیبایی که مصرف بنزین و میانگین مصرف در 100 کیلومتر سرعت متوسط و ... را به شما نشان می دهد

 

در بخش سیستم صوتی هم که برای این اتومبیل سیستم صوتی BOSE تعبیه شده است که یک چنجر 6 دیسک شما را با نیسان Z به خلصه می برد صدای بسیار خوب و شفاف سیستم صوتی این اتومبیل به این دلیل می باشد

 

اتومبیل مورد تست مجهز به یک پیشرانه 6 سیلندر به حجم 3948 سی سی می باشد که دو میل سوپاپ و در کل 24 عدد سوپاپ دارد و مجهز به سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ ها می باشد کد پیشرانه این اتومبیل VQ35HR می باشد

 

تجربه رانندگی :

پیشرانه 6 سیلندر را استارت می زنیم و صدای زیبای این اتومبیل بر می خیزید گویی سمفونی پنجم بتهوون دوباره اجرا شده است،صندلی های برقی این اتومبیل را تنظیم می نماییم و کمربند ایمنی 3 نقطه ای پیش کشنده را می بندیم،گیربکس 6 سرعته دستی را درگیر کرده و حرکت می کنیم پایمان را که از روی کلاچ بر می داریم صدای بلبرینگ های کلاچ به گوش می رسد که این به دلیل تعویض صفحه کلاچ در ایران بوده است

 

در هر صورت گاز می دهیم از 306 اسب با تنفس طبیعی انتظار این فشار G را نداشتیم در صندلی فرو می رویم و صدای زیبای نیسان از منبع اگزوز افقی این اتومبیل با دو خروجی توجه همه را به خود جلب کرده است دنده های این اتومبیل به سرعت پر می شوند و خیلی سریع تر از آنچه فکرش را بکنید به سرعت های بالا دست می یابید سیستم کنترل پایداری را قطع می کنیم و به دلیل دیفرانسیل عقب بودن ماشین و قدرت بالای آن با کمی گاز سر یک پیچ قشنگ اتومبیل یک ور و دو ور می شود که حس رانندگی غلام جنیدی به راننده دست می دهد!!

 

در هنگام رانندگی زمانی که به حالت قرار گرفتنمان در اتومبیل دقت می کنیم که فقط سر و گردنمان بیرون از اتومبیل می باشد حس سواری یک سوپر اسپرت نام آشنا در ما زنده می شود پس پدال های آلومینیومی را بیشتر فشار می دهیم تا بیشتر از شتاب و سرعت و صدای این اتومبیل لذت ببریم ولی خبری از صدای باد و ... نیست

 

اتومبیل های ژاپنی از آنجایی که همه آنها شتاب بالایی را در مدت زمان کمی به ارمغان می آورند تراکم های پایینی دارند نمونه آن هم همین اتومبیل پیش روی ماست که تراکم آن 10.6 به 1 می باشد

 

سقف پارچه ای اتومبیل را می بندیم تا باردیگر به رانندگی با یک اتومبیل کوپه بپردازیم با فشردن کلیدی این سقف پارچه ای در مدت زمان تقریبا 20 ثانیه ای بسته می شود

 

زمانی که این سقف بسته است اصلا و به هیچ وجه حس خفگی را نداریم یه شیشه گرمکن عقب نگاه می کنیم دید عقب این اتومبیل با سقف کمی مختل می شود حال شروع به حرکت می کنیم مجددا اقدام به شتابگیری می کنیم و یک بار دیگر می خواهیم از صدای یک اتومبیل اسپرت ژاپنی لذت ببریم ولی این بار تصور ما اشتباه بود چون دیگر آنچنان صدایی به داخل نمی آید

 

به کیلومتر شمار می نگریم و بدن اینکه احساس کنیم با 120 کیلومتر در حال حرکتیم، پنلی که در آن کیلومترشمار و دور موتور قرار گرفته اندخیلی زیبا و هیجانی طراحی شده اند

 

مپ موتور این اتومبیل طوری نوشته شده است که از 7500 دور به بعد موتور دیگر تزریق سوختی ندارد و اتومبیل به روی کات آف می رود اما دور موتور 4500 صدایی دارد که واقعا شنیدنی است !!

 

در هنگام رانندگی نیسان 350Z باور مار را از سواری یک اتومبیل کوپه تغییر داد بسیار نرم و بی سر و صدا واقعا از نرم بودن و راحتی راندن این اتومبیل که مدیون سیستم تعلیق پیوسته و استرس بار و آنتی رول بار در جلو و عقب به علاوه فنر لول و استرس بار در عقب می باشد

 

البته تنها موردی که کمی این اتومبیل را دچار تنش کرده است رینگ های کرومی 20 اینچی می باشد که جای رینگ های 18 اینچی فابریک را گرفته است پهنای لاستیک های TOYO PROXES T1 در عقب 275/30 ZR20 و در جلو 245/35 ZR20 می باشد

 

برای بحث ایمنی سرنشینان و خودرو نسبت به قدرت بالای اتومبیل ترمز ها 4 چرخ دیسک خنک کننده ABS می باشد و دو ایربگ هم برای سرنشینان به علاوه سیستم تثبیت کننده سرعت و سیستم کنترل پایداری تعبیه شده است که به ترتیب از سرعت بالا رفتن و هرزگردی و کشیده شدن اتومبیل به این سمت و آن سمت و در نهایت اسپین شدن آن در سرعت های بالا جلوگیری می کند

 

نیسان این اتومبیل را وارانتی قطعات و لوازم جانبی کرده است که 36 ماه یا 36000 کیلومتر و در وارانتی قطعات موتوری هم 60 ماه یا 60000 کیلومتر این نشان دهنده متریال مرغوب و فنی بودن این اتومبیل می باشد

 

سخن پایانی :

انتظاری که از یک اتومبیل ژاپنی مدل روز دارید چیزی جز شتاب بالا - مصرف سوخت کم – استهلاک پایین و در کل انتظاریست که از یک محصول ارگونومی دارید که نیسان Z همه را برآورده می کند با هزینه ای که برای این اتومبیل می پردازید واقعا یکی از بهترین گزینه ها این اتومبیل می باشد در آخر جا دارد از آقایان علی شاهین زاده مالک محترم این اتومبیل و آقای حسین محمدی جهت هماهنگی این گزارش نهایت تشکر  را به عمل آوریم






www.carnp.com

|+| نوشته شده توسط آرمان در جمعه چهاردهم خرداد 1389  |
 
 
بالا